fredag, december 24, 2010

Kall julafton

Kammaren är inte lika organiserad som tidigare
Jag har lyckats tappa bort min lilla påse med linser, kris och panik! Hur kan man lyckas med det i detta lilla utrymme, fast å andra sidan är kammaren numera ett komplett kaos och mer som ett förråd så det är inte helt lätt att varken manövrera sig fram här eller hålla ordning på sina saker. Jag har letat och letat men utan lycka. Tack och lov hade jag ett par i handväskan så jag klarar mig idag, jakten får gå vidare i morgon.


Här rullar julaftonsförmiddagen på i sakta mak och julefrid råder. Jag vaknade 05:30 i fåtöljen och såg Lina sov gott i soffan. Hon hade orkat se "Höstlegender" (den är så fin!) klart i går medan jag somnat på upploppssträckan. Jag har griljerat skinkan nu, slagit in i de sista julklapparna och laddar nu för en dusch och sminkning så jag är redo för jule-TV. Julafton 2010 är ett kallt kapitel, termometern visar -25 grader. Då är det skönt att få kura inomhus.


God Jul i hus och stuga!♥

1 kommentar:

tove sa...

Men jag undrar jag om inte spindlarna kryper in till dig i kammaren nu när det blir lite trevligt sällskap för dem. Jag kommer aldrig att få dina spindelfoton ur huvudet!

God jul, gull!