måndag, januari 24, 2011

Bienes hemmelige liv

I kväll tänkte jag ge mig i kast med denna bok. Den följde med mig på hytteturen för några helger sedan men följde även tillbaka hem, oöppnad och oläst. 

Tidigare plöjde jag bok efter bok och bokrean i februari var lika hett efterlängtad varje år, jag skrev önskelistor och hängde på låset vid den nattliga premiären. Sedan några år tillbaka har jag helt tappat den passionen. Jag tror att det var i samband med min universitetsstudier då läsandet blev ett annat, facklitteratur upptog all tid jag hade ork och lust med med näsan i en bok. Nu ska jag se om jag kan aktivera det där intresset igjen, åtminstone lite grann.


Nu ska jag ta mig en dusch, krypa ner i sängen och ge mig i kast med denna bok som ska vara en riktig "feelgooder"!

2 kommentarer:

Jean sa...

Bokrea = var lilla Julafton. :)
Oj vad jag längstar tills min Iriver Story läsplatta kommer. (Hoppas jag bara inte har för höga förväntingar på den.)
Skulle vara så oerhört roligt om det fungerar att läsa med den för mej.

missj sa...

Hej sweetie! Jag håller tummarna! Trivs du med din nya leksak?