tisdag, januari 25, 2011

Blodbeställning

Ikväll är det lite av bloggpaus, jag ägnar aftonen åt rekreation, kurering och visuell underhållning på den där "manicken på bänken en bit från soffan".

Jag måste ju bara förtälja att blodjakten fortsatte idag - på Kiwi, utan lycka ännu en gång men denna sväng erbjöds jag att få beställa hem det "storfeblod" (på svenska: nötblod) jag så innerligt önskar. På fredag efter jobbet kan jag hämta hem mina 5 dl efterlängtade "droppar". Vad detta betyder? Blodpaltskok i helgen såklart! och kom inte med nån "yack" innan ni testat! Det är ambrosia för gommen!♥

Bilden är lånad från "gun" i Piteå, hon hade helt klart den bästa och mest apitiliga bild av denna rätt på Google (om man bortser från lingonsylten då ;)) 

2 kommentarer:

Eva sa...

Blodpalt är bland det bästa som finns!! *mums*
=D

missj sa...

Åhh, sicken klok kvinna du är! :D