söndag, januari 23, 2011

Strålande (men snuvig) dag


Det är ju nästan skamligt att inte ta sig ut en sån här dag; 4 plusgrader, ljusblå himmel och sol som tittar fram då och då men jag har inte orken. Dessutom är det ett projekt som kräver en dusch och blött hår går jag inte ut med nu när jag är förkyld så jag satsar på att ta mig ut nån annan kväll i veckan om jag blir piggare. Det ser ju ut att fortsätta att vara angenäma temperaturer nån dag framöver. Därhemma verkar det inte fullt lika angenämt ute, jag har läst om temperaturer från -19 til -29 på Facebook. Vilken jäkla vargavinter det varit där uppe i norr.

Jag ägnar denna dagen åt att ta hand om mig själv och mitt hem istället, tvättmaskinen går för fullt, jag har dammtorkat och tänkte ta en svängom med dammsugaren om en stund men först tänkte jag se "71 grader nord" efter att ha njutit av Cesar Millan på TV, jag tycker att han är helt makalös! 

Inga kommentarer: