lördag, januari 22, 2011

Väntar på att näsan snart ska ramla av

Det känns nästan så efter allt snytande. Känner mig inte like seg i övrigt idag i alla fall men "tät i systemet" är jag då verkligen.

Trots tveksamheten i går blev det en tur in för att möta upp de andra brullorna, trevlig kväll men relativt stillsam, vi satt mest på ett par barstolar och pratade. I baren frågade jag efter nåt som kunde fungera som medicin och blev rekommenderad Fernet - det var då det jäkligaste jag smakat! Nästa gång får det bli ett säkert kort: Jägermeister :) Jag tog sista båten hem och stötte där ihop med en trevlig kvinna som varit inne på ett feministmöte där temat för dagen varit porrffilm och sedan en efterföljande fest. Den där Nesoddbåten är fascinerande. Plötsligt träffar man på folk som man aldrig träffat för som man inleder en konversation med.

Jag har haft en supermysig dag, drog med mig duntäcket till soffan och har bara slappat tills magen började ropa: "jag vill ha maaaaaaaaaaat". Snodde ihop kyckling med black pepper sauce spicad med en hel röd chili, till det blev det äggnudlar. Riktigt gott måste jag säga. Och kryddstarkt. Det gillas! Resten av kvällen kommer att gå i samma anda som jag inledde den, i kombination med lite TV-tittande.

Hoppas att ni har en mysig lördag där ute!

Inga kommentarer: