fredag, januari 21, 2011

Upp och ner som en rollercoaster

Ja, precis så känns det. Ena stunden tung i huvudet, varm, och seg, nästa stund mest bara snuvig,

Ett gäng brullor ska ut och göra stan osäker i kväll och jag hade en tanke på att hänga med, redan i går hade jag beslutat mig för att lägga ner den tanken så när jag lämnade jobbet ringde jag och meddelade att det inte var aktuellt för mig att följa med, utan att jag satsar på en filmkväll och en tillfriskningshelg så att jag är (förhoppningsvis) är pigg när nästa arbetsvecka startar. Nu när jag landat hemma känner jag mig ganska ok men snuvig, snörvlig och nysig som bara den och tänker att jag kanske borde pallra mig ut ändå. Det brukar ju vara så skoj när man väl gjort det.

Fast hur det än är, ska man vara en ansvarsfull och klok person så ska man hålla sig hemma när man känner sig krasslig, även om drops:en går i vågor, för att inte dra ut på skiten. Å andra sidan, ska man låta en liten bacillusk sätta livet på paus?

Jag har i alla fall bestämt mig för att bida min tid och se hur det känns om någon timme.

Hur gör du?

Inga kommentarer: