tisdag, februari 22, 2011

Ski-VM i Oslo coming up

Jag har varit helt suverän på att ta mig i säng i tid denna vecka och jag tänkte försöka köra vidare på det resten också, i helgen däremot, då tänkte jag unna mig lite senare kvällar. Redan efter 20 har jag krupit ner i sängen och då har jag varit genuint trött men å andra sidan vaknar jag så pigg och alert att jag kan ta tag i arbetsdagen tidig vilket i sig är suveränt för jag behöver all tid jag får i hop. Flextidkrävande dagar väntar nämligen.

I dag på lunchen kom kom Skid VM-ämnet upp (såklart eftersom vi befinner oss alldeles i faggorna). Holmenkollen och den fantastiska backhoppningsbanan syns tydligt härifrån Nesoddens västkant. Förberedelserna är i full gång och Karl Johan har tydligen pyntats för begivenheten. Jag hade god lust att dra iväg och se lite skidor på plats men blev faktiskt snål, åtskilliga hundralappar för att besöka skogen och se på skidåkare. Nä, då får det vara. Såna arrangemang ska vara en folkfest och öppet för alla. Inte sortera bort folk för att det kostar skjortan. Däremot överväger jag en tur in till Oslo i helgen för att kolla in hur de pyntat staden. Perhaps, perhaps! But no promises! 

Idag stod middagsvalet mellan tacos med kycklingfärs eller blodpalten jag tagit upp från frysen, lotten föll på palten (som nu är under uppvärmning på spisen) och mex-maten får vänta :)

2 kommentarer:

Annelie sa...

Skönt att man hann hem innan kaoset börjar :-)

missj sa...

Hehe....jo du, kaos lär det nog bli :)