tisdag, mars 29, 2011

Fondue, fniss och frisk luft

Precis som förväntat blev gårdagen supertrevlig. Maten var helt ok även om köttet kanske inte var helt det rätta till fondue och dessutom hade det dragit åt sig nog så lite smak från marinaden men fondue är ändå alltid en höjdare. Ett par stora skrattattacker blev det också, herre min skapare vad vi fick garva.  En trevlig överraskning var dessutom att vi fick med oss Jill och Lina till Stockholm i augusti så nu är vi ett gäng på sex personer som drar. So far! Lina är eld och lågor över att få åka till huvudstaden, gå på Gröna Lund osv. Vilket äventyr. När Ingela och Kristina gått hem före 23 tog jag och Jillan en liten nattapromenad för att lufta oss och göra av med lite vin. Även den blev en skrattfest då vi pratade svengelska hela turen och larvade oss som småungar. Men kul hade vi och det var huvudsaken :)

En dryg timmes telefonsamtal med Tove har det blivit idag också, trevligt! Det blir ju inte så ofta vi talas vid så det är fint att passa på när jag är i Sverige.

Jag är mer än måttlig dagvild nu känner jag. Dessa dagar har gått så rackarns snabbt, i morgon är det dags att vända kosan åter mot Norge. Det blir en lång dag, en del göromål på dagen sen flyg ner på kvällen. Hemma i lägenheten kommer jag nog inte att vara förrän vid ett-snåret på natten. Tur att det är helsedagdag på torsdagen, vi börjar nämligen inte förrän kl. 09 då.

Jillan i skrattkramp
Bästa grannarna
På promenad i natten
Jillan körde en check av posten "mitt i natta"

Inga kommentarer: