lördag, april 16, 2011

Sykle til jobben

Nesodden kommune kommer att delta i den nationella aktionen "Sykle til jobben" som handlar om att få folk mer aktiva. Cykling är inget krav utan det huvudsakliga är att man rör på sig, må så vara genom promenader, jobbing, ridning, simning, rollerskating...ja, valet är fritt!

Det är upplagt som så att den som är intresserad anmäler sig, man delas in i lag men det har inget att göra med att man ska ses och träna ihop utan det är bara en del i tävlingen. Aktionen startar den 3 maj och pågår till den 30 juni och målet är minst 30 minuters fysisk aktivitet per dag. Sina data för min in på hemsidan och kan där se hur man ligger till individuellt och som lag. Första vinster är en cykeltur längs Rallarvegen mellan Finse och Flåm med övernattning. Jag kan väl ärligt erkänna att detta inte lockar mig speciellt mycket, det gör däremot en del av den andra "småpremierna" som presentkort på Stadium och  hotellweekends.

Jag sände in en anmälan i går och har tänkt delta, bara promenaden hem från jobbet ger mig ju 20 minuter varje vardag.

Detta blir kul! :)

Inga kommentarer: