måndag, april 18, 2011

Vårtjat

Jag kan inte hjälpa att tjata vidare om våren, det är ju så att man blir lyrisk. Här har dagen bjudit på gudomligt väder, jag såg någonstans att det var 18 plusgrader i skuggan här - och solen gassar från en nästintill molnfri himmel.

Idag har vårtecknen radat upp sig;

  • jag såg årets andra humla (den första såg jag för drygt en vecka sedan)
  • myrorna har börjat tina fram *huh*
  • in på butiken kom shortsklädda människor 
  • en nedcabbad bil drog förbi mig när jag gick hem från jobbet
  • jag blev så varm under prommisen hem att jag var tvungen att ta av mig jackan
  • de molnen som syns till är såna där fluffiga sommarmoln
  • det sopades och spolades gångvägar nr jag var ut på hembesök
  • hyresvärden struttar runt här ute med bar överkropp
  • bara sedan i fredags har det skett massor med lövsprickningen på träden
  • gräset blir grönare för var dag som går
Nu ska jag se om jag får till en liten Skype-session med Jean och sen ska här städas, för i afton kommer min fina B hit ♥

Sunnaas-parkeringen badar i sol


Inga kommentarer: