tisdag, maj 17, 2011

17. mai!

GRATULERER MED DAGEN NORGE!


Jag ser fram emot att få vara en del av firandet nästa år!

Då har jag åter anlänt till Flaskebekk och gud så skönt det känns att vara igenom flygplatshetsen och den anstormning av människor som vimlade inne i Oslo idag. Jag har aldrig sett så många folkdräkts/bunadsklädda   personer. Stämningen var hög, det tjoades och sprutades såna där burk"maskar", folk festade, sjöng och skrattade. Det såldes våfflor och mat och uppträddes lite varstans. Och genom detta skulle jag på 7 minuter stressa mig från Nationaltheatret ner till Aker brygge för att hinna med båten. Jag tror att viljan var på topp för jag lyckades - med nöd och näppe! Den där extra timmen jag slapp sitta och vänta på nästa båt har varit guld värd för jag har packat upp rubbet och duschat redan och nu ska jag avnjuta en bit mat. Jag behöver energipåfyllning. Sen ska jag baske mig slappa för i morgon är det åter till jobbet :)

Här grönskar det helt fantastiskt förresten:

Syrenerna upp till huset där jag bor doftade ljuuuvligt!

Inga kommentarer: