lördag, juni 11, 2011

Be spontaneous

Planen för gårdagen var en stilla kväll i soffan då jag kände mig småsliten hela dagen på jobbet i går men efter en nap, middag och ett SMS blev det andra planer. Jag fick en förfrågan om att möta upp Monica och en väninna till henne ute så jag kastade mig in i duschen, i kläderna och sminkade mig för att kasta mig ut för resan in till Oslo. Det var trevligt att återse Monica (som jag var på hyttetur med i vinter) och det blev en hel del prat och skratt men vi hade lika gärna kunnat ses på nån liten pub för på So var det inget vidare drag i går. Redan vid 00:45 lämnade vi stället och gick åt varsitt håll, för min del blev det en mellanlandning på Deli de Luca för lite natta-nudlar i väntan på båten.

I kväll är det 100-medlemsfest med Sum1:s, gruppen som faktiskt bidragit en del till att jag fått mig ett socialt närverk här utanför jobbet. Vädret är grått och ytterst oinspirerande dessvärre så den tänkta planen med grillfest i en park har blivit ändrad till en kväll på Oslo Mekaniske Verksted. Nu är ju saken den att jag få besök av finaste i helgen också så jag har en del jag vill göra innan det så jag kommer inte att möta upp dem redan klockan 14 när festen drar igång, möjligtvis drar jag in senare. Men mest av allt längtar jag efter B, det ska bli så fint att ses face to face, prata om allt som vi varit tvungen att ta på telefon. Vi har redan planlagt räkor, röstat bröd, aioli/majonnäs och citron till middag *längt*!

Inga kommentarer: