fredag, juni 10, 2011

En kåt älg?

Aftonen resulterade i ett diplom - till os alla
Gårdagens fest var en minst sagt aktiv tillställning; sångerna och lekarna bara bytte av varandra. När jag kom dit, ca. 20 minuter sent så var de redan igång och skulle starta med den första leken. Just den hoppade jag över och det var jag glad för *s* I den leken fick alla ett kort i pannan med någon typ av djur de skulle vara, några exempel var; ”en kåt älg”, ”ett får med ADHD”, ”en häst med Parkinson” osv. sedan gick det ut på att de andra skulle med ljud och kroppsspråk visa vad de andra var och sedan skulle man finna sin partner som hade samma lapp i pannan.

En del av de lekarna var en sång som innebar att man skulle ställa sig upp när man kunde identifiera sig med det som sjöngs; ”rökare”, ”Nesodding”, ”utlänning”, ”stora skulder”, ”torr hårbotten” osv. En av lekarna vann jag, den gick ut på att ett paket sändes runt bland alla, lekledaren läste rim som handlade om att man skulle sända paketet vidare till den man ”värdesatte mest”, ”den som hade de snyggaste vaderna”, ”finaste kläderna”, ”bästa frisyren” osv osv. Slutligen hamnade det hos mig och jag fick mig en tiara med tillhörande halsband och örhängen – urtjusig plast med rosa ”stenar” ;)

Sista leksessionen var en sexkamp som gick ut på en quiz, en danstävling där mitt lag fick modern dans (vi lyckades väl inte så strålande med samarbetet här *s*), en balansövning på en boll med slutna ögon, ”pennan i flaskan”, en lek där vi skulle fylla en glasskål med vatten genom att sända en matsked med vatten från en hink genom alla lagdeltagare och slutligen skulle alla lägga sin högra sko i en hög i mitten och vi skulle hämta, ta på och stafetta oss tillbaka till laget närd et var gjort och sända ut nästa person från laget.

I tillägg till allt detta hade vi en quiz tidigare på kvällen som handlade om att svara rätt på vad som skedde i olika situationer i diverse olika norska sånger, här kände jag dock att jag inte kunde bidra speciellt mycket. Det var förvisso bekanta melodier och sånger men texterna är helt annorlunda här.

Maten bestod av tapas, desserten av marsipantårta och kaffe/te – på slutet handlade tyvärr kvällen mycket om att röja, plocka undan och städa. Som de flesta andra håller jag med om att det varit trevligare om vi (som förra sommaren) fått vara på ett ställe där vi slapp det uppdraget och hade kunnat fokusera fullt på att umgås. Vid 23-tiden dorg vi från Nesoddtangen gård och jag hade sån flax att jag fick lift med Kristins man som kom för att hämta oss. Det blev sängen ganska direkt för mig. Jag mår fint i dag trots en flaska vin under kvällen (dock utspridd under 6 timmar) men är lite trött så det ska bli så gott med en långhelg nu. Här vräker regnet ner och vi har inte tillstymmelse till det norbottniska vädret med strålande solsken och 30 plusgrader så jag satsar på en kväll i soffan och lite energipåfyllnad i afton.

Inga kommentarer: