tisdag, juni 07, 2011

IKEA-drömmar

Jag har precis suttit och knåpat ihop en "huskeliste" på IKEA:s hemsida, det är fortfarande en del saker jag behöver och längtar efter - och överväger inköp av. Dessa är:

  • en sängram gärna med förvaring under - jag är trött på benen på min säng som får mig att känna det som att jag befinner mig på de sju haven så fort jag vänder mig
  • 2 sängbord - idag agerar två köksstolar dito
  • ett högt skåp till förvaring på badrummet - just nu står ALLT på tvättmaskinen och jag skulle vilja gömma undan detta bakom en dörr
  • ev. ett underskåp till handfatet för mer förvaring
  • en hängare till dörren inne i badrummet för kläder osv
  • en helkroppsspegel i hallen - svårt att kolla looken på spegeln ovanför handfatet
  • en massa värmeljus - såklart!
  • en mindre stekpanna - har bara en som oftast är på tok för stor i mitt hushåll
  • salladsbestick - idag är det en gaffel och en sked som gäller
  • 6 nya vitvins-, rödvins-, champagne- och (större)dricksglas - jag har idag inte ett helt set av någon av modellerna
  • en skohylla till hallen - hallen är mitt mest åsidosatta rum, urtrist för att vara ärlig!
  • en byrå till hallen - jag vill få bort fula saker som paraply, flergångskassar, solbriller...
  • en fin ljuslykta på hallbyrån då jag saknar strömuttag för mysbelysning där
  • nåt (lätt) väggpynt till hallen


 




Inga kommentarer: