måndag, juni 06, 2011

Solig och social helg

I fredags beslutade jag och Anita oss rätt spontant att ta en utekväll på fredagen, vädret var totalt ljuvlig (och har så varit hela helgen). Hon kom ut till Nesodden och vi åt grillad kyckling, sallad och pommes till middag innan operation: tillpiffning satte fart. Kvällen spenderade vi på Elsker, ett för mig nytt ställe men jag gillade det. Blandat folk, uteplats och bra musik. Min dansnerv vaknade såklart till liv när stället började leva upp på allvar - och det sammanfaller såklart med tiden för promenad mot sista båten infaller. Med facit i hand var det lika bra för vi höll båda på att somna sittande på båten. Fredag är, trots "man har hela helgen kvar"-fördelen, inte den bästa dagen att gå ut på om man jobbat hela veckan.

Lördagen fortsatte solen att gassa så vi tog oss en utflykt till Fagerstrand brygge för att lapa lite sol och luft, vi körde ett pit-stop på Jokerbutiken på Fjellstrand för att köpa med oss lite lunch ur grillen där; för min del blev intaget en halv lunsjkake (typ köttfärsbiff) och 3 kyllingvinger. Vi blev några timmar där borta. Trots att det var härligt i solen och sällskapet trevligt så flög tankarna iväg en del - det är ju med B jag vill dela sånt här. Klart att man ska kunna hitta på saker med vänner också men basen ska vara att göra saker med sin partner.

Hursomhelst så inföll suget för ännu en utgång, när vi kom tillbaka hit vid 14:30 satte vi oss ute en stund men flyttade sedan till slänten för att ligga i solen - där höll vi däremot på att koka bort så vi gav upp det. Jag hann ändå bränna mig under dagen, det är extra förrädiskt när man sitter nere vid vatten och det fläktar - man vet att solen tar men känner det inte, förrän det är försent! Jag noterade att jag bland annat lyckats dra på mig en härlig röd rand i pannan efter hårbandet - men lite täckstift fixade biffen!

Vi drog oss in mot Oslo på kvällen, började på Elsker för att sedan vandra vidare till So. Förstnämnda stället bjöd på NOLL bekanta ansikten för mig medan jag såg några bekantingar på So i alla fall. Naturligtvis blev det samma visa på lördagen, jag hade gott kunnat tänka mig att stanna och dansa en stund men det var bara vackert att bege sig mot båten för hemresa. Trots "sen" kväll på fredagen, tidig start på lördagen och sol hela dagen var jag 100 gånger piggare på båten så när vi kom tillbaka blev det soffhäng och surr en stund innan det var nattadags.

En social och trevlig helg - och MASSOR med solsken!

Lite bilder:

På Nesoddtangen brygge, Anita fotar den vackra  utsikten
Det är verkligen urtjusigt med vattnet överallt!
Vi bestämde oss för lite rött på Signalen innan vi tog båten in...
...och där var det knökfullt denna fredag
Lokalisationen på haket kan man då inte klaga på
Den klassiska festbilden såklart!
Jag i solens sken
Vid baren hade jag plötsligt fått en 7.a på mig; lucky number?
På Elskers uteplats; himlen var magiskt blå!
Senare framåt kvällen tände de partybelysningen
Lunch på Fagerstrand brygge
Anita i SMS-tagen
Kluckande och väldoftande miljö
Det var ett rikt båtliv denna dag även om jag inte fick med en enda på bild ;)
Manikyr och solande
Inte konstigt att man fick ge upp till slut....
...med detta som resultat!
Vi  passerade ett mycket vackert skepp på väg in mot Aker brygge

2 kommentarer:

Camilla sa...

Förlåt, men jag tycker du är mycket finare utan den korta luggen! :)

missj sa...

Haha, inte behöver du be om förlåtelse. Nu är den inte så kort, just därför den åker bort *s* Jag har har hört det av fler också sen är det så jäkla skönt, den går inte att få ordning på och minsta lilla vindpust så står den åt alla håll - men med den uppsatt så har jag kontroll på den :D