torsdag, juni 23, 2011

PPP

Efter jobbet i går mellanlandade jag bara hemma för att dra på lite musik och komma i stämning, hoppas genom duschen, byta kläder och bättre på sminket sedan begav jag mig in mot Oslo med 17:30-båten. Solen barmhärtigade sig över oss denna onsdag - det såg inte så ljust ut på morgonen men det mönstret har vi sett förr och jajomensan, visst rätade det upp sig. Det är inte så kul att sitta ute på en festivalplats i regn. Då SKA det vara sol :)

En bild från båten
På Aker brygge var det ett arrangemang med norska skidstjärnorna
Solen, den solen :)
På rådhusplassen mötte jag upp M, C och K. Vi gick en liten runda inne på området innan de ville ha mat, själv hann jag ju kasta i mig en wienerpølse innan jag åkte hemifrån så jag köpte mig bara ett glas vin. Jag fick höra att de betalt 160 kronor för festivalmat bestående av sallad, några röror och tre små grillspett - det låter hutlöst i mina öron. Vi satt där vid bordet och pratade en god stund, lite senare droppade Monica och en kollega (eller vän?) förbi - vid det laget var jag ganska pratsam. Stackars Monicas öron *s* Under kvällen visade det sig dessutom hur liten världen är, jag började prata jobb K - som också bor på Nesodden. När hon fick veta vart jag jobbar så visade det sig att hennes mamma jobbar på samma plats och jag vet mycket väl vem hon är. Där sitter jag, en svenska i Oslo, möter en för mig helt ny person vars mor det visar sig att jag jobbar med.

Vi drog vidare för att dansa lite i ett av tälten och det gjorde vi ända tills vi blev förvisade för att de stängde klockan 23, då vandrade vi vidare till en annan del av festivalområdet som hade öppet till 01. Mer vin, mingel, dans och prat. Här mötte ännu fler bekanta upp. På det stora hela var kvällen väldigt trevlig, även om det blev både mer vin och senare (jag och K tog sista båten 00:45) än jag hade tänkt mig. Jag har mått helt fint idag men jag har varit lite trött och sliten. Nu ska jag försöka sparka mig själv i baken och ta itu med att packa väskan inför helgen. I morgon drar jag in för en helhelg i byen - lite mixed emotions. Det blir säkert kul men just nu drömmer jag mest om en fin helg med "min" B...

Onsdagskvällens glada gäng

Inga kommentarer: