söndag, juni 19, 2011

Småfixarsöndag

Även denna dag går i slappandets tecken, jag behöver det verkligen. Denna helg har jag vilat och sovit mig igenom med undantag för några små ryck här hemma med tvätt och städ. Vissa dagar har jag helt enkelt mindre energi och det lär nog vara så en tid och då ska man lyssna på kroppen.

Idag har jag i alla fall tagit mig upp i tid efter tidigt sänggående i går men lade mig och slumrade (ehm...somnade) om en god stund efter frukost. Efter det har jag fått lite gjort här hemma i alla fall; kört en dammsugning, paketerat och frusit in den palt som var kvar (de dagar med palt håller för en stund nu), dammstorkar lite, kokat linsburkarna och nu tar jag mig en belöning med eftermiddagskaffe.

I morgon kör arbetsveckan igång igen, en kort sådan eftersom jag tagit ledigt torsdag och fredag. Klokt av mig eftersom det tycks bli en tur in till byen redan på onsdag eftermiddag/kväll. Innan dess? Måste färga håret men får bara tag på skit-Garnier här ute. Jag tror att jag ska sända iväg ett SMS till Møyfrid och höra om hon kanske kan köpa en L'Oréal åt mig inne i byen. Sen ska jag testa köpa koffeintabletter för att se om de kan hjälpa på piggelinen i mig som ligger lite i dvala för närvarande. Jag har testat det förr, under gymnasietiden, och inte tyckt att det gav någon effekt alls - det har å andra sidan inte kaffe heller, inte på mig. Men det är värt ett försök.

Inga kommentarer: