onsdag, juli 20, 2011

Första dygnen i 0921-land

I förrgår när Jillan hämtade mig på flygplatsen drog vi förbi Camilla och Jonas en sväng och sedan till Dennis för en kram och prat. Det var trevligt att träffa honom igen och det känns superskoj att han vill vara med ut och äta med mig, Jillan och Jeanette i kväll. Sistnämnda fyller 30 i början av augusti så vi tänkte uppvakta henne lite medan jag är uppe. Vädret är ju helt fantastiskt så det är som gjort för att sitta ute på terrassen och mysa i solen.

I går hade jag en bokad tid på Totally You för ögonfransförlängning och tre dermaler. Ögonfransförlängningen är jag supernöjd med, de andra vågar jag inte "ropa hej" över ännu då kroppen gärna vill stöta ut främmande objekt så jag hoppas och hoppas innerligt att de ska stanna på plats. Jag tror att det blir superfint om jag får behålla dem. Det såg ganska rått ut när hon tog fram verktygen för att göra dem och det såg ut som ett blodbad efteråt men det gjorde faktiskt inte så farligt ont - det kändes mest som om någon nöp en hyfsat hårt.

Jag mötte också upp Annika och Annica för en lunch på Far East, de är nästan ett måste när jag är uppe. Det är alltid lika trevligt att träffa dem. Likaså är det skoj att ta en tur förbi vårdcentralen och hälsa på forna kollegor, det var det i går också - eller nästan extra kul för jag fick en sån rackarns massa feedback på min viktnedgång. Efter turen till VC drog jag mig upp mot byn och tog en liten detour in hos mamma och pappa för att få möta deras nya familjemedlem, han var lite reserverad till en början men sen fick han upp ångan. Det var inte helt lätt att lyckas ta en bild av honom ;) Nästa stop blev Kvanbäcken, Bredåkers lilla men fina badstrand där ett gäng samlats efter dagens jobb med att skrapa och måla bygdegården. Det slutade med att jag drog hem med bilen, tog en snabbdusch, haffade med mig en del saker och cyklade tillbaka dit för att umgås, dricka två cider, grilla en korv - och få mitt bandage omlagt. Kvällen rullade sedan på - ända till klockan 04 för min del. Det blev spontanfest här och hos Ann och Micke. En mycket trevlig dag måste jag säga.

Dagen idag har jag mest ägnat åt att röja här hemma, diskmaskinen har lagt av hos syrran så allt måste handdiskas en period, det dras in sand och går väl sisådär fem handdukar om dagen. Jag tycker allt att jag har varit effektiv idag, trots värmen.

Nu hoppas jag Jillan dyker upp från andra rundan på bygdegården snart så att jag får bytt bandage (praktiskt med en syster som är sjuksköterska ;)) och en dusch innan vi drar oss ner mot Panelen och middag med 30-åringen to be och morbror.

Lite bilder:
Lite lik den där filuren i Ice Age
Han är verkligen ett barn, fylld med bus
Dermalerna
Mina nya fransar
Kvarnbäcken
"Sommarparty på stranden..."
En brasa såklart...
...och korvgrillning
Söta Kristina och Anna-Maria, två goa tjejer

Inga kommentarer: