torsdag, juli 14, 2011

Trevlig sommaronsdagskväll

I helgen pratade jag och Mariann om att vi borde ta och ses nån gång utöver då vi träffas i nattlivet. Sagt och gjort, i går fick jag ett mail på Facebook med förslag om middag eller en öl ute. Med tanke på att solen faktiskt visade sitt vackra ansikte i går körde jag en chansning och frågade henne hur spontan hon kunde/ville vara, svaret visade sig vara rackarns. Så efter jobbet drog jag hem, duschade, åt lite ute i solen och tog en tur in till byen för att möta upp henne. På Aker brygge var det packat med folk som sökt sig ut i den vackra sommarkvällen. Jag möttes av ett fantastiskt trumsolo när jag klev av båten, på bryggen satt en ung kille och spelade så att händerna glödde. Han var helt fantastisk och jag kan då säga att jag aldrig sett en gatumusikant (det finns en hel del såna här) dra in så mycket småpengar från åhörarna. Filmade några sekunder – enjoy! 

Jag bara älskar sånt där, sommar, folkmyller, musik på gatorna, glada och vänliga människor.

När Mariann kom från t-banan drog vi upp till Café Skansen för att sitta i solen, två glas vin för mig och dito öl för henne och en massa prat. Så himla trevligt att faktiskt få chansen att prata lite mer än man gör/kan ute i ”dunkadunka”-miljö. Hon pratade om att dra i hop en liten sjømatskveld hemma hos sig i höst med några från vårt lilla gäng. En strålande idé tycker jag!

När jag kom hem fick jag ett så gulligt SMS:

”Takk for beste onsdagskvelden på leenge”

En hastig påkommen men mycket trevlig afton!

Nu ska jag dra ut och handla lite, kasta diverse junk på återvinningsstationen och sen hem och ta en svängom med dammsugare och dammtrasa.

Nu är det countdown grande – en arbetsdag till, sen min tur att ha friiiiiii! :D 

Inga kommentarer: