måndag, augusti 08, 2011

En semester på ranten

Maken till intensiv semester men jag har haft det trevligt och umgåtts med goda och fantastiska vänner. Som jag bloggat om tidigare så inledde jag min ferie med en vecka i Boden för att dra hem hit en natt, packa om och bege mig mot varmare breddgrader. Och varmt - det var det, men ändå inte plågsamt. Dit vill jag absolut åka tillbaka igen. Ett helt underbart ställe men otroligt gästvänliga människor. Jag ska se om jag kan få upp några fler bilder från Hellas vid ett senare tillfälle. Efter hemkomst hit efter veckan där blev det samma visa igen, en sväng hem för att packa om men denna gång inför Stockholm där jag lade mina sista skälvande semesterdagar. Vi var totalt sex personer som drog härifrån och sex som mötte upp hemifrån och vilken fartfylld och trevlig helg vi haft. Utöver det sällskap jag var där med fick jag även förmånen att träffa Gunilla och Hanna men även Marion som snubblade över mig lördagskvällen.

Summan av kardemumman? En superfin semester med goda människor omkring mig. Trots intensiteten känner jag att jag fått ett energipåfyll men det är klart att visst känns det lite vemodigt att lämna Hellas för jag fick verkligen mersmak. Skulle kunna dra tillbaka i morgon!

Nu ska jag få i mig lite mat och sen ska jag vårda mitt hem som känns både eftersatt och oälskat efter dessa veckor.

Inga kommentarer: