torsdag, september 01, 2011

Kappsäcksleverne

Jag känner en del på att det ska bli så gott att slippa leva koffertliv, kläder och saker inne i Oslo, kläder och saker här - och inte alltid synk på det man ska ha var. På det stora hela har det gått bra även om det blivit en del spontana omplaneringar, som i går. I går var vi på en minimesse på Hjelpemiddelsentralen om trykkavlastende puter (jisses så mycket information och många produkter!), efter det drog jag ut för en snabb shoppingtur i byen och efter det drog jag hem till Elin för att invänta henne. Vi hade lovat att hjälpa hennes son Øistein med att inventera och räkna varor i Narvesen-kiosken han driver i VG-huset (som f.ö. "blåstes ut" en del i samband med bombningen i Oslo den 22 juli). Han hade gjort ett jäkla hästjobb redan när vi kom dit, det var trevligt att vara där även om det krävde full koncentration, men vilket skitjobb - påminn mig om att aldrig skaffa mig en butik om jag skulle komma på såna tankar ;) Efter det blev vi utbjudna av Øistein på pizza och lite vin. Det är en fantastiskt söt och sympatisk son hon har. Like mother, like son! ;)

Vi skulle egentligen ha åkt ut till Nesodden men det kändes mer naturligt att dra hem till Elin i byen och så blev det så jag körde "pendlarrundan" i morse, det är ovant men går fantastiskt bra. Fast därmed inte sagt efter att jag längtar efter ett "felles hjem" (på svenska: "gemensamt hem").

På tal om det jag skrev i början av detta inlägg...var f*n är min kalender?! Jag finner den ingenstans och min papperslapp med saker jag ska föra in i kalendern börjar bli full - på båda sidor!

Inga kommentarer: