lördag, september 03, 2011

Stillsam helg och suspekt SMS

Jag hade velat lägga upp fler bilder från Hellasresan men det visade sig att Elin har s.k. RAW-format på sina bilder och jag har (och finner) inget program som hanterar att konvertera dem så jag måste vänta tills jag har möjlighet att ordna dem i Photoshop.

Jag känner mig fortsatt risig och medan Elin drar runt per fot här på Nesodden för att handla håller jag mig hemma och inne men har i alla fall bidragit med en renbäddning av säng, tömning av torkställning och kört en maskin, fler blir det när jag får mer sköljmedel. Vi har planerat en stilla och lugn helg, trots att vårt stammisställe So firar 2 år och SMS från vänner trillar in. Tanken är att Elin ska få inviga sitt fiskespö idag men egentligen känner jag mig inte riktigt i form för att dra ut. Jag ska ge det en tanke eller tre. Jag borde allt ställa upp för henne. Hon är en sån omtänksam, liten pärla, i går kom hon hem med en bukett rosor åt mig och i morse serverades jag varmt te på sängen för att lindra min onda hals.

I morse fick jag också ett suspekt SMS. Jag har fått den del underliga meddelanden och flirtar på den websida där jag är supersjef i vår nätverksgrupp Sum1:s. Denne man har kommenterat mig på ett sätt som känns underligt och när jag frågade vad han baserade det på fick jag till svar att han sett mig här då han också bor i kommunen. Elins första tanke var att SMS som löd:  "Mhm deilig assa hehe" var från honom. Vi googlade runt en del och fann fram till personen som ägde numret och fann även en bild. Vi sände ett svar och frågade vem han var och vad han menade med sitt SMS, svaret som kom i retur var att det var felsänt: "Ops......sorry sendt feil hehe marcus". Vi är båda skeptiska, i synnerhet då personen som står registrerad på det numret inte heter Marcus. Dessutom fick jag en ny flirt och kommentar på communityt strax efter. Det är inte utan att man kan bli lite paranoid, vart fasen ska han ha fått mitt namn och telefonnummer ifrån?! Jag avslöjar inga privata detaljer om jobb och namn på den sidan. Nu har jag i alla fall sett ett foto av personen i fråga vilket innebär att jag inte är i underläge utan kan själv ha pejling på om jag skulle se/möta honom.

Inga kommentarer: