måndag, oktober 31, 2011

Bye, bye Flaskebekk!

Fem timmar tog det att städa ur lägenheten men nu är den ren och pen. Jag drar förbi med nycklarna i eftermiddag när Nils kommit hem och får ordnat med återbetalningen av depositumpengarna - sen är det "tack för allt Flaskebekk"!

Nu står jag och väntar på att Elin ska plocka upp mig, dammsugare och diverse annat städutstyr - hon skulle komma efter läkartiden som hon hade 13:20. Så nu börjar jag allt efterlysa henne. Det finns både roligare och nyttigare saker att göra än att stå här och hänga. Jag hoppas att hon och Merete hann klart med att hämta de sista sakerna och städa ur hennes lägenhet också för i morgon ska hon överlämna nycklarna.

Det kommer att bli så himla skönt att kunna  ha fokus på ett ställe, istället för tre.

I huset går det framåt, det är massor kvar att göra men vi har fått till en liten bas i alla fall. Det mesta i köket är på plats och i stuen är en del i ordning, idag måste jag försöka finna mina kläder. It's a must! Nåt nät har vi inte ännu  men det kommer nog i kväll, så jag har bara kunnat surfa mobilt - därav dåligt med uppdatering. Nåja, inte bara därför - vi har haft SÅ mycket annat att göra och sen har det varit så skönt att få slå ner rumpan och dega framför TV:n på kvällarna.

Inga kommentarer: