onsdag, oktober 05, 2011

Lite tunga dagar

Jag trivs inte alls med att sitta här mol allena. Tänk så fort man kommer ur nåt som var helt naturligt för en tid sedan. Då hade jag majoriteten av kvällarna här för mig själv men det gick verkligen ingen nöd på mig, en del helger var jag ute och träffade vänner och så dök ju B ner här vid tillfälle. Jag njuter inte alls av min egna tid nu även om jag i normala fall uppskattar både egen tid och delad tid med såväl partner som vänner och familj. Nu fastnar jag lätt i tankar på de stora tingen som skett i mitt liv på sistone, jag slits lite mellan att känna glädje och undra om jag blivit spritt, språngande knasig. Nerver....jodå!

Helgens plan har förändrats, meningen var att vi skulle vara här ute på Nesodden men vi kommer att vara i Oslo. Fredagen går i lugnets tecken med god mat, lördagen tänkte vi ta oss ut på Oslo Ølfestival på Aker brygge/Tjuvholmen och söndag är planen en promenad (såvida det inte vräker ner) och "Hodejegerna" på bio som det inte blev av att se innan vi drog på semester.

I går ringde jag Stine och Eva som vi köpte radhuset av för att höra mig för lite om de tänkt lämna trådkorgarna i skåpen i hallen och sovrummet och vilka lampor som är fastmonterade samt för att fiska om det fanns möjlighet för mig att börja köra småting till huset med Elins lilla corolla. De är så tillmötesgående! Trådkorgarna lämnar de och jag ska ringa nästa vecka då de tömt huset helt så får jag ennyckel  för att knalla och lasta in småsaker om eftermiddagarna. Det hjälper lite för ett kontrollfreak ;)

Nu ska jag avnjuta "köpespaj", TV och värmeljus.

Inga kommentarer: