måndag, oktober 03, 2011

Oktober har anlänt medan jag var borta

Just hemkommen från jobb, nu ska jag få i mig lite mat, ta en snabb dusch och svida om för att bege mig ut på en promenad i höstkvällen. Planen är att uppdatera lite mer i kväll...

Planen är fyra dagar här på Nesodden nu, varav lika många för Elin inne i Oslo. Det blir underlig och säkert hyfsat tomt. Vi får se om det går eller om jag tar mig en tur in endera dagen i alla fall. Hon har tänkt starta lite med projektet: ”packa och ordna inför flytt” sedan har hon troligtvis en del övertid på jobb som väntar och i tillägg en önskan om att köra igång med träning igen. Jag tänkte i min tur ta mig några prommisar om eftermiddagarna/kvällarna och ta hand om mitt hem som det nästan känns som att jag redan lämnat. I dag frågade Kristin om jag hade lust att komma hem till henne och se ”Saras nøkkel”, en film som fått strålande kritik och som jag vill se, men jag känner att det kör i hop sig lite eftersom hon tänkt se den redan klockan 17. Jag lämnar sällan jobbet förrän en god stund efter 16, sen är det promenaden hem, middagsintaget (som är A&O numera!) och så promenaden som jag planlagt samt att jag vill få upp något blogginlägg. Jag hade tänkt handla och fylla på mitt ekande kylskåp också men det tar jag en annan dag. På grund av mina planer valde jag att tacka nej, trots den trevliga invitasionen. Hon erbjöd sig dessutom att hjälpa till med flytt av mina saker lördag den 29 oktober, detta med bil, släpvagn och bärhjälp. Det är ju suuuper. Då får jag en av funderingarna i box och dessutom spar vi en del pengar om vi slipper anlita den där mannen med kassebilen. Det ser med andra ord ut som att vi tar Elins lägenhet på fredagen, min på lördagen och ägnar resten av helgen och måndagen (då jag ska ta ut min flyttedag som man får) till städ av lägenheterna och försöka komma i ordning i radhuset.

Inga kommentarer: