tisdag, november 22, 2011

En oväntad reaktion

Jag fick just ett telefonsamtal av en Dagrun, hon är granne till oss - några lägenheter bort, i "A". Hon hade sett vår nabovarsel där vi skrivit att de var välkomna att komma förbi och säga hej på lördag. Dels är det ett sätt att visa good will och ursäkta att det kanske blir lite stojigt, dessutom är det ju ett sätt att möta grannarna lite mer än en handskakning och några ord ute när de sett oss flytta in. Jag hade inte väntat mig ett telefonsamtal och ett tack. Hon tyckte att det var såå hyggelig och skulle komma förbi en sväng på lördag. Jag hörde att hon var lite äldre och har kollat upp saken (vi vet Google är guld!), hon är 70 år och lät så söt på rösten. Hon sade att hon hade sett en av oss men såg fram emot att hälsa på oss i verkliga livet också. Jag blir lite extra varm i hjärtat med tanke på att vi är två kvinnor som bor ihop (och undertecknat "nabovarselen") och hon var så vänlig och välkomnande, det är ingen självklarhet - även om folk är under 70 :D Bara det att hon ringde i förkant och informerade om att hon gärna kom förbi visar ju på en annan generations vana, det är inget vi krävt utan tänkte mer att folk får droppa in om de har lust. Sött var det i alla fall tycker jag!

MB och Eva kommer dessvärre inte på festen pga nedsatt ork/energi och examenstid men de skulle komma en sväng på lördag förmiddag. Om det inte sker nåt dramatiskt så väntar vi 22-25 gäster på lördag + men evt. drop in-grannar :)

Inga kommentarer: