tisdag, november 22, 2011

Huset fullt

Nu är det nära och jag längtar! Det ska bli så himla skoj att få Jillan med familj på besök (efter nästan 1,5 års "tjat" ;)), Ingela, Kristina och Annika. Två små dagar till sedan är de här.

Så...vad återstår innan de anländer?

  • köpa in resten av maten
  • röja lilla gästrummet
  • skura igenom huset en runda till (jag håller på med det i afton)
  • sätta upp partytältet ute
  • få grillen helt i ordning och köpa en gasoltub
  • montera upp støttestangen (i folkmun kallad: "strippestang" ;))
  • få upp mer plats i hallen
Sen kan jag avslöja att vi har lite av en "hidden agenda". Vi tänkte (ut)nyttja gästerna till att hjälpa oss att bära runt hagemøblene till terrassen. Det kan väl vara en inflyttningspresent, Jillan? Med tanke på att du frågade, hehe ;)

Åter på plats - en hel display!
Annars då? Har fått kasta en del på miljöstationen idag, det känns som om jag är där var och varannan dag. Jisses vad vi producerar skit - men det är ju så när man köper nya ting. Elin är på tur till Vinterbro för att försöka få tag på två fåtöljer samt för att ta en tur in till Oslo för att hämta de 8 kg (!) rakfisk hon beställt från Valdres. Vi fick förresten äääntligen vår nta display till golvvärmen i hallen idag (ni vet den där som föll i golvet när flyttkarlarna bar in grejer här). Det är för tidigt att veta om jag inbillar mig att golvet är varmare, det kan ju vara programmerat på en tidsinställning. Jag måste ta en Google-runda och se hur man ställer in datum, tid och evt. tidsprogrammerin på den där manicken. Jag har också ringt Nesodden torghandel idag och bett dem ödmjukast om att hämta de återstående två lastpallarna vi har efter veden. Det skulle de göra när de hade en leverans i närheten.

Nu ska jag ta och byta skurvattnet - som ser hemskt ut! Inte konstigt med tanke på att jag inte torkat av golven sedan första veckan här och torkat även framför kaminen där det sotar en del. Jag vägrar dra runt med detta vattnet igen. Efter det blir det en tur upp för att dammsuga, torka golv och starta röjningen i lilla gästrummet. 

Fredag kommer vi att ha sju övernattande gäster, lördag minst 12. Det blir med andra ord HUSET FULLT! Jag hoppas de nabovarsel vi lämnat ut till grannarna håller för att hålla dem tålmodiga med oss ;)


Inga kommentarer: