onsdag, november 09, 2011

Vedtravaronsdag

Lite mörk bild - men det är ved ;)
Vilket härligt höstväder vi bjudits på idag, det är förvisso kallt i luften men solen har strålat och himlen varit klar. I går när vi kom hem från byen visade det sig att våra två pallar med ved kommit. Så ikväll ska jag byta om, ta av ring och klocka, kavla upp ärmarna och trava ved. Detta är ju en baggis jämfört med vad vi är vana med från uppväxten med kapning, klyvning, bärande och travande men jag tror ändå inte att det blir nåt problem med att få upp värmen i kvällskylan med allt spring upp och ned för bron för att få in det i boden. Det sägs ju att ved värmer två gånger ;) Om inte allt får plats på golvet så tar jag Elin till hjälp på hyllan ovanför, hon är lite mer smidig än mig när det kommer till att åla sig upp där ;) Det vill jag i alla fall tro. Blir det så så får det hur som helst bli en annan dag eftersom hon ska iväg på en del ärenden på Vinterbro, bland annat för att köpa/beställa två fåtöljer, två stolar till till matbordet och två panelovner för att kunna ha lite mer underhållsvärme i huset. Som det är nuär det är lite kallt innan man fått elda en stund. Vad ska det då inte bli när temperaturen kryper ner under noll-strecket! Efter det ska hon dra iväg och besöka Lise en sväng så jag kan inte vänta hem henne förrän lite senare – men inte alltför sent hoppas jag :)

Jag fick köra ett "mannekängrace" när vi kom hem i går. Istället för ett par jeans kom jag ju hem med en hel del fler plagg. Tack Elin för den fina tröjan! Elin tog bilder och det var faktiskt riktigt bra, nu kan jag faktiskt se de där kilona som försvunnit betydligt bättre än förr. Inte den bästa kvaliteten men här är två av bilderna.


Nu är det bäst att jag får i mig lite middag så att jag kan sätta igång med mitt lilla projekt för aftonen - ved!

Inga kommentarer: