måndag, januari 02, 2012

Sömn och sängtankar

Vi går i ny-säng-tankar. Som om vi inte har nog med ting att lägga pengar på med evt. uppgradering av parkettgolv, evt. golvvärme under dito, uppgradering av bänkplattor, flygbiljetter till London osv. Men å andra sidan är en god säng A&O, vem klarar sig utan god sömn i längden? Sista tiden har jag sovit hyfsat dåligt, jag tror att jag vaknat tio gånger per natt, det är nog inte enbart relaterat till sängen utan beror nog också en del på stress kring de ting som skett i huset. 

Vår nuvarande säng är en härlig mix av min och Elins, en sängram som man inte kunde fästa resårmadrasserna i så de står på ben inne i ramen. Dessutom är madrasserna smalare än ramen så det i sin tur ger en tom kant där bara de mjuka madrasserna fyller upp på kanterna och jag känner mig störd på risken att de glider isär i mitten. Den där mitten”glepan” är inget som någon av oss tycker om och det är med ansträngning och uppoffring någon vill sova i närheten av den för att inte ligga 1,5 meter från varandra. Inte bra! ;D

Näää, sån kan det inte vara…

Tankarna går till denna:

Inga kommentarer: