fredag, februari 03, 2012

Dyngsjuk!

I morse vaknade jag med en hals som kändes fylld av knivar, jag frös som en hund och huvud och kropp värkte. I går hade jag inte direkt nåt tecken, lite torrhosta på dagen och sen det vanliga frysande. Jag har aldrig frusit så mycket som de två sista veckorna. Så idag har jag varit hemma från jobbet och allt jag egentligen gjort är att sova, sova, sova. Bara att ta sig uppför trappen för att gå på toaletten har varit en pärs. Elin har försökt peppa mig med att ta en Paracet men jag lever fortfarande efter detta med att febern fyller en funktion, den ska "bränna ut skiten". Jag lydde henne i alla fall för ca. 2 timmar sedan, sov en stund till och nu känner jag faktiskt att det är lite liv i kroppen. Längtar efter en dusch gör jag också, kanske jag kan få till det nu...

Elin är en ängel! Jag skulle egentligen ha hämtat henne vid båten idag och så skulle vi ha dragit och handlat lite. Nu finns inte orken för det så hon tar bussen, kliver av på Tangen, handlar och tar en senare buss därifrån. Jag skulle vilja dammsuga också, det är så mycket skräp efter ved och eldning. Tidigare idag var det helt otänkbart men kanske nu? Annars har Elin sagt att hon skulle göra det men jag tycker inte att hon ska slita som en hund; jobb, matinköp, städning och matlagning.

Ikväll kommer Walther hit som jag skrev i går, en mellanlandning innan han drar mot solen och värmen i Thailand i morgon. Kanske jag kan orka vara lite social om jag pepprar mig med piller, annars såg jag för mig att jag skulle ligga och snarka här.

Elin har ringt till snickarna från Polygon idag eftersom vi ännu inte hört nåt, beskedet hon fick var att planen var att de ska starta hos oss om ca. 1,5 vecka. Vi har fått ett riktmärke på golv på 560 kr per kvadratmeter, detta pga. att vi har ett lite mer kostbart golv här. För det kan vi få ett riktigt fint golv, Elin har mailat mig förslag på riktigt vackra valnötsfärgade golv. Det lutar starkt åt ett lite mörkare och varmt golv. I morgon när hon skjutsar Walther till flyget hade hon tänkt dra in och kika på lite golv. Som sagt, she's an angel! Själv är jag bara ett vrak just nu...

Inga kommentarer: