lördag, februari 11, 2012

Inte ofta det sker...

...men nu har jag varit hemma i drygt en vecka! Sjuk, eländig och ömklig och med noll energi. Fast äntligen känner jag livet återvända, även om jag fortsatt är oändligt trött...

Jag fick fingrarna ur i veckan i alla fall och var till min läkare för att få kolla upp saken och sjukskrev mig veckan ut och tog prov på influensa men nåt svar på det har jag inte fått ännu. Oavsett influensa eller ej så har jag verkligen mått pyton.

Egentligen har jag inte så mycket att uppdatera om, dagarna har bara gått i ett vakuum här. Jag har varit sjuk i flera dagar. Tack och lov fick vi (jag) låna Mia av Øistein och Pia som sällskap. Även om det innebär lite jobb med några rastningar (svettigt nog när man inte är pigg) så har hon varit en guldkant på min hemmavardag här. Hon är så himla gosig! ♥ Men i morgon kommer Øistein och Pia hit för att hämta hem sitt lillhjärta och äta middag med oss.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag frusit som en hund i flera dagar innan fredagen förra veckan kom och jag verkligen mosade ihop.

I går var Elin hemma hos en kollega tillsammans med fem andra från sitt nya jobb för att laga och äta mat och ha trevligt. Jag och Mia var hemma och koste oss, vi avnjöt Gaygalan på TV¤ - jäklar vilken show! En dag skulle jag vilja vara där - på plats!

Idag har Elin satt igång med projekt: golvbyte och uppfräschning här hemma. Det gamla (eländiga) golvet i sovrummet är nu borta och fy fasen vilka "Petter Smart-lösningar" (som det heter på norsk) som är här. Så mycket skit under golvet (hår, damm, gipsdamm..ja till och med en bläckpenna) och så dåligt gjort! Detta hus kommer att vara i så mycket bättre shape när vi är klara här. Jag har handlat, tagit hand om Mia och skött markservice i köket. Handy är jag knappast när det gäller renovering - desto bättre är jag på diverse tekniska installationer och datorjobb ;)

Ikväll ska vi avnjuta vårkylling till middag, se Melodifestivalen (Sonja Aldén är ju med!!) och till det har jag köpt hem räkor, aioli och bröd har vi i frysen♥ Kosekveld, here we come!

Fantastiskt - som vanligt!
Ljuvligaste lilla Mia har anlänt!
Dagens hundleksaker...
...är spooky!
I veckan kom vår nya kontinentalsäng ♥
Mysa, det kan hon ;)
Det blev sjukskrivning
Detta valnötsgolv är vad vi kommer att satsa på på nedervåningen
Mia älskar att ligga och sova UNDER täcket ;)
Sötnöt! Alltid i famnen när tillfälle ges...
Hålla handen är också gott ;)
Sova på en människoperson är livet ;)
Gärna i kombination med lite TV och Gaygala ;)
Plötsligt var det nåt att morra åt - sin egen spegelbild i fönstret ;)
Så mycket skit som rymdes under golvet, till och med en bläckpenna dolde sig under golvet!
Det gamla golvet kastas ut på terrassen i väntan på soptippen
Handy "hustru"
Kvällssnackset till Melodifestivalen; räkor, Alains Aioli och rostat bröd
Dagens middag blir detta; i tillagad form...
Till morgondagens middag med Øisten och Pia i morgon när de hämtar Mia; ren! Dessvärre hade inte meny färsk.

Inga kommentarer: