tisdag, februari 14, 2012

Projekten växer och blir fler

Dålig bild - men det är inte helt lätt att ta en när det är mörkt ute och strömmen till rummet är bruten
Det har rört sig lite mer i sovrummet, hela golvet är borta och Elin har provmålat lite på fönsterväggen som ska bli en fondvägg i en beigebrun ton. Det ser lovande ut! Snickaren ringde i går och tog emot uppgifterna om vilket golv vi vill ha nere så att han kan få beställt/köpt det. Eftersom vi hamnade en bit under de 560 kr/m2 vi hade till godo önskar vi lister i samma valnötsfärg. Jag längtar så mycket tills vi fått ordning hemma, först då känner jag att jag kan lägga själ och hjärta i att hålla mitt hem precis som jag vill ha det. Det kommer att ta lite tid innan vi är helt i mål för ju längre vi bor i huset ju mer saker ser vi att vi måste göra. Våra planer/tankar så långt är:
  • Byta alla golv utom på badet, detta är ju så smått på gång samt byta alla lister. Samt få upp vår nya kontinentalsäng i sovrummet. 
  • Byta bänkskiva i köket också detta är en försäkringssak. 
  • Måla det mesta, vi stör oss en del på att det inte är målat helt in till hörnen och att den vita färgen på väggar och lister inte är densamma. 
  • Skruva upp den större panelovnen i glas på väggen i vardagsrummet och flytta den lilla upp till vårt sovrum. 
  • Göra om ”roterummet” uppe som nu är mest av ett förråd till extrarum/kontor. 
  • Fräscha upp dörrarna, detta blir troligtvis ett sommarprojekt då man kan vara ute. 
  • Få igång fläkten på badrummet och belysningen i badrumsskåpet som slutade fungera förra veckan. 
  • Byta en del elledningar och strömbrytare samt få till snabbsäkringar i proppskåpet, elektrikern som var på befaring före jul har inte gett ett pip från sig… 
  • Få upp utebelysning i brotrappen, om vinteren är det på tok för mörkt där. 
  • Byta varmvattenberedare 
  • Betsa terrassen som är nybyggd. 
  • Få ordning på hallen som ger mig magsår som den ser ut i dag! 
  • Med tiden önskar jag en ny ytterdörr också men det är inget som hastar. 
Så fritidsproblem blir nog minsta problemet en god tid framöver – men oj så bra det kommer att bli sen när vi fått väck många av de ”Petter Smart”-lösningar som dolt sig i huset.

Jag hoppas att energi ska krypa sig på i takt med att det blir ljusare och ljusare, för det kommer att behövas ;) Just nu är jag inte där och är fortfarande så urbota trött om morgnarna. Men glad över det annalkande ljuset som man märker av från vecka till vecka är jag. Mycket glad!

Inga kommentarer: