torsdag, mars 15, 2012

Gårdagens kvällstur och dagen idag

48 minuter tog den nästan halvmilalånga promenaden mellan hemmet och Nesoddtangen brygge. Jag höll ett hyfsat gott tempo hela vägen – något som är betydligt enklare ner än upp ;) Som jag säkert skrivit förr är Nesodden väldigt kuperat och backigt, så vill man finns alla möjligheter till ordentlig trim här. Ned till brygga är det dock bara ca. tre uppförsbackar, resten är plant eller nedför. Det var en helt ljuvlig promenad, temperaturen var skön, det var klart ute – och det doftade vår!! Jag hade sån lust att fotografera den fantastiska utsikten mot Oslo och alla hus/byggnader som lyser, glittrar och glimmar i mörkret men iPhonen klarar inte riktigt den typen av bilder. 

Medan jag väntade i värmehallen på Elin hann jag ro mig ner med lite Wordfeud. När hon anlänt med hurtigbåten satte vi oss på bussen hemåt, tog ett litet stopp på Coop Prix (då jag sett att vår Cambozola hade gått ut på datum för en månad sedan) för att köpa lite mer ost till kvällens lilla ostbricka. Elin var frusen och trött så hon kröp, efter att ha startat tevattnet, ner i soffan under pläden medan jag gjorde i ordning en ostbricka bestående av salta kex, skivade rädisor, stångselleri, gröna druvor, Brie, blå Castello, en färskost med peppar och Buko smältost (i smakerna: skina, räkor, champinjoner och kryddor). Till det avnjöt Elin en stor kopp Chai-te medan jag körde på en god variant som heter Revitalise, båda från Pukka – de fina te-kartongerna vi fick av Øistein i julklapp.

Note to self inför nästa tur: kom ihåg näsdukar! :)

Och på tal om nästa tur så ser det ut att bli måndag och onsdag kommande vecka, dessa dagar ska Elin också jobba över. Det känns som ett fint sätt att få sig en bra promenad – man har ett mål och går inte bara en slinga runt.

Dagen i dag har annars varit bra; ganska stilla på kontoren då Kristin var ute på spännande uppdrag på förmiddagen och Siri var på kurs. ”Barnfolken” har ju sedan i början av mars lämnat oss för nya lokalen på helt nybyggda kommunehuset Tangenten. Lunchen i dag var inte fy skam den heller; jag hade ju med rester av den dillstuvade potatisen, isterband och rödbetor. Ett tack till Kristin som tagit med en mikro till jobbet; jag har saknat att kunna ta med middagsrester till lunch (utan att behöva snika mig till uppvärmning i kantina) i smörgåslandet Norge :)

Inga kommentarer: