måndag, mars 19, 2012

Panik!

Jag har fått (låna) en ring av Elin, så fantatiskt fin i vitt guld och diamanter - värderad till mellan 15-20 000 NOK. Den är lite kupad under vilket innebär att det fastnar fukt under och jag får en enorm klåda av det emellanåt och måste ta av mig den för att lufta lite. Det gjorde jag i går - och dum som jag var lade jag den på soffbordet. Annars har jag fasta platser jag brukar lägga den på.

Nu när jag skulle ta ett ryck och dammsuga och torka av soffbordet (som är i glas med metallben) så var den puts väck! Ni ska tro att jag fick panik, jag letade och letade. På alla tänkbara och otänkbara ställen. Jag kunde inte erinra mig att jag flyttat på den men ibland gör man ju saker utan att tänka så jag ställde in mig på att så var fallet.Men icket, inte på något av de ställen där jag brukar lägga den fanns den...

Så plötsligt; när jag kom gående från köket (med andra ord från en annan vinkel) så såg jag den ligga där på glasbordet i alla fall, men den hade placerat sig precis ovanför ett av metallbenen och syntes inte vid första anblick - i synnerhet inte en anblick i halvpanik!Nu ör den i alla fall återfunnen - och aldrig mer ska den placeras på annat ställe än de tre platser jag brukar lägga den; i vitrinskåpet, i en kaffekopp i den inbyggda vitrinet, eller i hyllan i barumsskåpet!

Amen to that!
Inte helt lätt att se med panikställda ögon!

Inga kommentarer: