torsdag, januari 06, 2011

Felriktad frustration

För första gången sedan jag satte min fot här på jobbet som anställd den 1 juni 2010 har jag stött på en frustrerad bruker och fått en telefonlur kastad i örat med ett sarkastiskt: -”vi får vel ringe videre når kommunen ikke gidder å hjelpe oss, takk så mye!”

Man kan inte förvänta sig ett tandlagning av en busschaufför, en företagsbudget av en läkare eller en reparation av bilen av en frisörska lite som man kan be oss reparera medicintekniska produkter utan att (observera: med artig ton och välvilja) bli hänvisad till rätt instans.  

Jag hoppas i alla fall att de får tag någon person som har hand om saken det gällde och att irritationen hos vederbörande lägger sig. Min irritation svepte förbi för blott en sekund, mest för att jag inte anser att jag gjort mig förtjänt av den tonen, men å andra sidan flaxade den också iväg lika snabbt som den kom.  

Inga kommentarer: