lördag, oktober 07, 2006

Lördagspyssel

Håller som bäst på med maten här, kyckling går alltid hem hos oss och det står på menyn även idag. Receptet är nytt, en pepparkyckling med pasta. Det blir säkert bra.

I övrigt har jag faktiskt inte gjort så mycket, pysslat på här hemma, startat en maskin med tvätt, varit ute och handlat lite - jag blir så himla torr och eländig i ansiktet under höst och vinter så nu har jag bunkrat upp med "smörj". Dessutom har jag kompletterat presenten till L i kväll, vi umgås ju inte speciellt flitigt alls längre så det var inte lätt att komma på något passande att köpa. Det blev i alla fall en flaska fylligt rödvin och en bit god mörk choklad till det. Jag köpte även lite vita liljor (min egen favoritblomma) så nu hoppas jag att detta ska funka som en 30-års present åt en forna klasskompis.

Återgår till matlagningen nu, det fräser gott i pannorna här...

Inga kommentarer: