måndag, november 06, 2006

Badkarslängtan

Jag vill ha ett badkar! De där huttriga eftermiddagarna och kvällarna duggar allt tätare och det är såna gånger jag verkligen hade velat ha ett badkar. Att en kylig vinterkväll få krypa ner i ett kar fyllt av hett vatten och gotta sig i något läsbart låter underbart i mina öron. Eller att krypa ner inför en utekväll och njuta av ett glas vin. Det är möjligt att jag "romantiserar" det hela nu, mitt badande brukar gå i vågor. Jag badade badkar i stort sett varje dag då jag bodde i Luleå men lyckades även bo i villan i 2 år utan att en enda gång ta mig ett bad. Att jag ibland kommer ifrån det där har nog att göra med att det är lite av ett projekt för mig: först en dusch (jag kan inte njuta om det flyter sockludd och "smuts" i vattnet), sen bada och sen måste man ju duscha igen (bort med skum och tvätta hår). Men nu är jag sugen...

Inga kommentarer: