måndag, november 06, 2006

Äntligen måndag

Så härligt, nu är det måndag igen! *s*

Här snöar det idag och temperaturen ligger på nollstrecket, angenämt tycker jag men inte fullt lika praktiskt i sambons yrke.

Min helg har varit alldeles perfekt. Jag har fått frossa i trevligt umgänge, god mat, vila och sen hann jag ju även se lite av "Twin Peaks" på TV4 Guld när jag kommit hem från A, natten mot lördag. Den serien är verkligen något helt fantastiskt, enligt mig det bästa som gjorts för TV - någonsin!

I går slog jag på stort och lagade palt till middag och hann även färga håret mitt i den röran. Kvällen avslutades i vanlig ordning med "söndagsfilm", denna gång blev det "An American Haunting" - ingen höjdare men vi har lyckats se betydligt sämre filmer på sistone.

Jag har f.ö bestämt mig för att fira jul med sambon och hans familj hemma hos dem. Det blir första julen vi firar ihop. Tidigare har vi alltid delat på oss eftersom han velat fira med de sina och jag med mina och så länge man inte har barn så föreligger det ju heller inget problem med detta. Men nu blir det premiär...

Inga kommentarer: