tisdag, april 24, 2007

Det börjar vara dags att väcka "sprutti"

Idag strålar solen här i Boden. Inte för att jag går ner mig av en mörk himmel och regn men nog känner jag skillnaden. När solen skiner svävar jag liksom fram.

Jag skulle vilja dra igång min lilla Toyota (även kallad "sprutti" efter Dr Snuggles: Sprutti Bang Bang) under maj, vi får se om ekonomin tillåter denna månad. Det är ju trots allt en klumpsumma i skatt som ska betalas in. Egentligen behöver jag ingen bil men det är en enorm frihet att ha sin egen sommarbil. Att inte vara beroende av att låna Daniels bil så fort jag vill någonstans på egen hand, de gånger jag kanske åker till kompisar för en övernattare eller de gånger man bara vill "okynnesköra" och njuta av god musik på egen hand.

Det blir förresten inget av med huset som Daniel var och kikade på i onsdags. Huset saknade nästan helt förråd och garderober, delar av garaget hade så lågt tak att han inte kunde stå upprätt och tomten var inte alls tilltalande. Vi får helt enkelt fortsätta letandet, än ett tag! När ska kärleken slå till igen?

Inga kommentarer: