torsdag, juni 28, 2007

Hur vänder man en humörmässigt nedåtgående spiral?

Jag är ju i grunden rätt lättirriterad just nu, det är den tiden i månaden - även om jag f.n. fördriver den med Primolut-Nor så känner jag den där "mensirritationen" eka i kroppen. Det behövs inte mycket för att den ska triggas heller.

Idag räckte det med att gårdagkvällens solanfall ingav förhoppning om en fin torsdag också och så vaknar man till ett evinnerligt skvalande, regnet bara vräker ner. Suget efter stadsfest, restaurangtält och mingel vid vattnet (som är planerat för kvällen) är lika med noll just nu!

Dessutom fick jag lite andra dåliga nyheter i morse som berör mig, sambon och ett par goda vänner till. Dessa trista nyheter är av det ekonomiska slaget och det är inte lustigt att behöva bli en "indrivare" framöver när detta aktualiseras. Jag har just författat ett mail och skickat till alla berörda om saken. Fy fan!

Hur vänder man en humörmässigt nedåtgående spiral?

Inga kommentarer: