onsdag, september 12, 2007

SAS skräms!

Naturligtvis ska det ju ske nåt när vi ska iväg. Förra året var det nya terrorhot precis i samma veva som vi skulle åka och nu har SAS problem med ett av sina flygplanstyper (Q 400) och ställer in ett flertal flygplan. En sån sak skulle ju vara döden för vår resa, tankarna på en bilresa ner till huvudstaden har dykt upp men jag ringde SAS som gav oss lugnande besked, vår avgång ska gå som planerat eftersom det inte handlar om just den flygplansmodell som varit olycksdrabbad. Det ska heller inte vara aktuellt med någon nedstigning för att plocka upp fler resenärer på väg ner till Stockholm. Första morgonplanet brukar ju dessutom var ganska fullsatt.

Nervöst är det alltid innan man satt sig tillrätta på planet som ska ta oss mellan Stockholm och Chicago. Väl på det planet har vi ju rätt till ombokning om det skulle bli tal om förseningar. Pirr, pirr...

Jag är nog nästintill klar med min packning nu, jag tror då att det mesta är nedpackat. Jag hinner ju dubbelkolla under dagen. Ögonbrynen är fulla med färg, dags att skölja ur det snart. Efter det en dusch. Sedan ska jag ringa Pernilla och fråga om vi får kika förbi, det lät i går som att vi skulle kunna få komma och hälsa på en liten stund om inte annat. Därefter hem, ringa Jenatte och höra om hon ville kika förbi, färga håret, tvätta ur det och samtidigt köra rakning av ben och målning av tånaglar. Händerna hinns med senare. Jag tror att jag ska klara dagens planer rätt bra. Utöver detta måste vi fixa en ny slipsknut åt Daniel, ordna lite middag och sedan försöka ta oss i säng i hyfsad tid...

Nu ska jag ila vidare...

Inga kommentarer: