lördag, september 29, 2007

Vantrivsel

Lyckades lägga mig i hyfsad tid i går, somnade vid 00. Då hade vi tillryggalagt 33 vakna timmar. Däremot vaknade jag först 12:15, då Daniels pappa ringde - illa! Och lika trött var jag ändå. Vi får se hur det går med tidsomställningsprojektet.

Planen för dagen? Tja...jag saknar inspiration. Och jag vantrivs lite. Jag är en vän av ordning och vill ha det städat och fint omkring mig. Och här är det inte fint. En vägg i vardagsrummet har börjat täckas av flyttkartonger, matgruppen är såld, det är prylar överallt eftersom operation: flyttpackning har inletts. Så här ska vi leva i två veckor till. Usch!

Nu är det ju läge för tända ljus och mys men vardagsrummet lockar föga. De otroligt fina blombuketter och uppsättningar vi fick som bröllopsgratulationer av nära och kära i går når inte rättvisa i vårt hem. Jag önskar att jag kunde konservera dem och spara dem tills dess att vi fått lite ordning i huset. De är i alla fall förevigade på kort så att jag kan njuta av dem senare också.


Den vackra buketten från Jillan med familj


Mer blomster från Jillan och gänget



En ståtlig uppsättning från mamma, pappa, Dennis & Viveka


En riktig vacker rosenbukett från Jeanette

Jag ska i alla fall ta mig en dusch nu och färga håret som tappat en del färg i sunny California. Sedan ska jag nog kolla upp om Pernilla är hemma och upplagd för lite besök. Två flugor i en smäll; hälsa på nya lilla familjen och fly detta kaos ett tag. Kan hon inte får jag hitta nåt annat att sysselsätta mig med...

Inga kommentarer: