måndag, november 26, 2007

I eftermiddag väntar IKEA

Runt, runt det gå...

Måndag igen!

I går var det full rulle i vårt residens eftersom Daniel hade sitt födelsedagsfika. Lyckligtvis lyckades folk avbyta varandra perfekt så det blev inte fullt hus utan en himla bra spridning. Visst är det trevligt med alla på en gång också men det gör det hemskt svårt att hinna prata med alla och det är lätt att känna sig otillräcklig. Fina presenter fick han också, de där kuverten kommer väl till pass med tanke på eftermiddagens IKEA-resa. Sedan måste jag ju bara få visa tomten han fick av Tove med familj. Den är helt hemgjord av henne och personlig som bara den. Han är så söt där han sover på sin julklappssäck i soffan.

I övrigt har helgen varit lugn. Lite besök av vänner på fredagkväll men that's it.

Som jag skrev är det IKEA som gäller för oss i eftermiddag. Det är jag, Daniel och ev. Kristina som åker. Jag flexar ut vid 14 och då drar vi på lampjakt. Det är i alla fall det som är prio ett, utöver det är det mest småsaker. I lampväg skulle vi behöva hitta fyra takplafonder (två i hallen och två vardagsrummet), två golvlampor (en i vardagsrummet och en i matrummet), en golvläslampa, sänglampor, en bordslampa och en fönsterlampa på fot. Om allt går att finna på IKEA återstår dock att se. En tur till Alko är också inplanerad för att fylla på barskåpet inför jul- och nyårshelgerna. Min gissning är att jag kommer att vara hyfsat trött i kväll när vi kommit hem.

Nu blir det jobb för hela slanten - åtminstone i ett par timmar.

Inga kommentarer: