fredag, juli 18, 2008

Fullmåne

Japp, idag den 18/7 infaller fullmånen men inte syns den i Boden denna gång. Tråkigt. Det är mäktigt och fantastiskt med fullmåne.

Vi lyckades aktivera oss väl denna torsdag. Det hela inleddes med en tur till Café Rävasten i Vändträsk. På väg hem svängde vi även in i Mjedsjön för att kolla in Gestalt och Kreativitetsgården (som var stängd), det är åtskilliga år sedan jag var dit och fikade då jag jobbade på ett gruppboende. Därefter rullade det bara på med besök på handelsträdgården i Sävast, Mio Möbelind, Bodens möbelaffär och Coop. Inköp blev det dock endast på sistnämnda ställe. Vi har beslutat oss för en IKEA-tur på måndag. Inte för att vi är ute efter nåt speciellt mer än att vi skulle behöva hitta något att pryda våra hallväggar med efter omtapetseringen men det är ju en liten utfykt i alla fall. En tur över till Alko ligger också i planen.

Och gissa vad...jag har tagit upp kött från frysen och planen är att grilla i morgon, det är ju nästan en vecka sen sist då. Det är ju synd och skam! Ett så långt uppehåll får man ju inte ha på sommaren ;) Eventuellt knatar jag och Daniel ner på M/S Bränna senare också om vädret tillåter.

Nu säger jag nighty nighty!

Inga kommentarer: