tisdag, augusti 26, 2008

Suovaskebab och svett

Ingen höjdareftermiddag ur mat/fikaperspektiv, souvaskebab (som inte ens var speciellt god) till middag och födelsedagstårta hos syster men kompenserade lite av det med en 7 km promenad med Jillan som tog oss 65 minuter. Så lite av "skiten" har jag svettats ut i alla fall. En bilresa från Bredåker och en dusch senare har tröttheten börjat smyga sig på igen. Ska slökika klart på "Big Shots", lite nedtrappning innan sängen...

Idag har jag kört min sedvanliga planeringsrunda inför resor/kurser. Jag har dragit ut programmet för kursen, bussturlistor, kartor och försökt klura ut vart kurslokalen ligger. Ser fram emot de där dagarna i Umeå, jag tror att de kommer att vara riktigt givande. Programmet kan ni se nedan. EMG-biofeedback som också ingår i kursen är i och för sig inget vi nyttjar på min arbetsplats men det ger en god inblick i hur och när man felbelastar och hur man kan arbeta mer rätt, sparsamt och energibesparande med sin kropp.


I morgon är det ännu en fulltecknad dag. Den inleds som vanligt med jobb, sedan ska jag och Daniel åka till resebyrån och se vad de kan göra för pris på flygresa: Luleå-Key West (ev. Miami) och Las Vegas-Luleå. De sökningar vi gjort själva har resulterat i skamligt dyra resor, trots att vi testat flera olika sökmotorer och sökalternativ (olika datum, med Luleå som startpunkt, med Stockholm som startpunkt osv...) därefter ska jag tillbaka till jobbet och träna med Pernilla (visst var det så , P?) och sen hem för en dusch och lite middag. När det är gjort lär jag vara trött igen *s* Round and round it goes....

Avslutar med en vits som syrran skickade via SMS idag, jag fick mig ett gott skratt när jag läste den - vet inte om det är ett tecken på att den var riktigt bra eller att jag var trött och lättroad.
Avgör själv *s*:

Två blondiner hittade en spegel på trottoaren. Den ena tog upp spegeln och sa:
- Konstigt, jag är bergis på att jag sett den här bilden förr men jag minns inte var!

Den andra tog spegeln och slängde en snabb titt i den och svarade:
- Men det är ju jag, din idiot!

Natti, natti!

Inga kommentarer: