onsdag, januari 28, 2009

Hem, hem, hem....

Ingen träning idag heller, känner mig så himla trött - som om pannan håller på att rasa ner över ögonen. Jag ska sikta på fredag i stället, bara jag håller mig piggelin. Om orken finns kanske jag kör lördag eller söndag också. Det känns som om jag måste kompensera veckans fall i träningsfrekvens. Men som sagt, allt är med reservation för hur pass frisk och pigg jag är. Ännu har inget blommat ut *peppar, peppar* men nåt är det en jag kanske lyckas mota Olle i grind om jag har tur.

I kväll ska jag bara sno ihop lite middag, en superenkel sådan i form av pastasås av den bit julskinka som jag haft kvar i frysen, lite lök, svartpeppar och pastagrädde (den rekommenderas, smakar ostigt och gott och innehåller bara 10% fett), till detta blir det någon slags pasta. Utöver det ska jag köra en maskin med tvätt och sedan ska jag "svimma" i soffan. Om det blir vila, sova, surfa eller zappa på TV:n återstår att se.

Jag längtar nåt enormt till helgen, av flera anledningar. Vila är en av dem. Fredagens räkor, aioli, rostat bröd och vitt vin till Let's Dance på fredag är en annan. Och ett ack så avgörande telefonsamtal på lördag är en tredje anledning. Inte många dagar kvar nu så är vi där. I morgon är det jobb igen men jag kommer att sluta redan vid 14:30 eftersom ett viktigt möte väntar, därefter lite helghandling på såväl matvarubutik som specifik dryckesbutik. Sen hem och svimma igen måntro? Näää, jag hoppas att "Olle är ute ur bilden" då som sagt.

Nu ska jag åka och hämta mitt Ellos-paket. Det måste jag såklart kolla igenom i kväll också *s*

Inga kommentarer: