måndag, november 23, 2009

"Mosatramp"

Godmorgon! Ny vecka, nya tag!

Här är det nollgradigt och snöfall idag vilket resulterar i ett vitt väglag - än så länge i alla fall. Snart när det kört lite mer bilar längs vägarna lär det vara slaskigt och smutsigt igen, såvida det inte fryser på. Naturligtvis måste man anpassa farten efter rådande väglag men att puttra på i 30 på 80- eller 90-väg behövdes inte! Ändå hamnade jag bakom ett par sådana - rena rama "mosatramparna". Mycket irriterande! Sen hamnade jag bakom de där återkommande sniglarna som gör 40-50 på 90-väg vareviga morgon även om väglaget är perfekt. Jag har två sådana i stort sett varje morgon, dock lite beroende på vilken tid jag åker.

Ett stort grattis till Daniel på 34-årsdagen! Jag hoppas att du får en riktigt bra dag!

Nu är det snart dags för möte!

Inga kommentarer: