måndag, januari 18, 2010

En vacker gåva


När jag kom hem i dag väntade ett fint paket på mig...


...innehållande ett vackert silverhalsband från Kautokeino.

Jag gillar det verkligen, det är rustikt och kraftfullt och fyllt av energi och glädje. Tack, tack, tack, fina du! :) Det ska jag använda redan i morgon!

Middagen är avslutad och paltkoman har så smygande gjort sig påmind, jag sitter och inväntar att pelletsen ska värma upp vattentanken så att jag kan ta mig en dusch, pannan hade stannat och Stickan har rengjort den och startat upp den på nytt och då tar det en stund innan det finns varmvatten. Jag har hyrt två filmer som jag hade tänkt se i kväll, en av dem får jag nog se i sällskap av Jill och Stig, nämligen "Järnets Änglar" - den har jag redan sett på bio men det är några år sedan nu. "Försoning" får jag nog se själv, om jag känner min syster rätt ;)

Nu orkar jag inte vänta på pannan mer utan tar mig en dusch, jag får väl sätta på mig stålhuden och ta mig igenom en kalldusch i värsta fall ;)

Inga kommentarer: