måndag, januari 18, 2010

Men hjärtat på rätta stället

Lilla prinsessa! Jag har ju bloggat tidigare om Lina och hennes omtanke och värme och i kväll berättade Jill att tösabiten för egna pengar med sin mobil donerat 50 kr till Röda Korsets kastastrofhjälp till Haiti. Det tycker jag är fantastiskt fint gjort av en 9-åring. Hon hade blivit så ledsen när hon sett TV-reklam för hjälpinsamlingen på TV. Jill berättade att hon suttit i soffan med tårar i ögonen över alla de bilder på lidande barn som visades och kände att detta var nåt hon verkligen ville göra.

Jag blir alldeles varm i hjärtat!

Nu kryper jag ner i sängen, stolt som en höna över min fina systerdotter.

1 kommentar:

Jill sa...

Jo, nog är hon rejäl! ♥
Hoppas bara pengarna nu alla är så duktiga på att skänka verkligen kommer dit dom ska och inte ner i någon ficka som inte behöver dom. Ha nu en bra dag och cykla inte ihjäl dig. Puss och kram