fredag, mars 26, 2010

Syssel- och pysselfredag

Fredagen har kört igång, jag vaknade tidigt men efter att ha varit upp och kollat till att kidsen var vakna, borstat tänderna och druckit lite vatten återgick jag till sängen och lyckades somna om någon timme till. Jillan kom hem lite senare idag eftersom hon hade ett tandhygienistbesök och matinköp att göra så jag hann byta några ord med henne innan hon gick och lade sig. En röjare i köket har jag hunnit med också, jag blir galet av ett överfyllt diskställ, belamrade köksbänkar och brist på arbetsyta. Sillen är under urvattning också. Nu sitter och laddar inför att lyfta luren och ringa mina samtal och ska ta itu med det när jag skrivit detta klart. När barnen kommer hem har de fått en lista av mammsen på saker de ska göra som främst handlar om att de ska städa sina rum. Sist var det en kamp att få igång dem och de skulle diskutera och "dividera" om varenda sak jag bad dem göra. Nu är fjärrkontrollerna gömda och jag är taggad till tänderna för att bli "slavdrivare".

2 kommentarer:

Annelie sa...

Bra där, jag är alldeles för mesig som slavdrivare. Håller du kurs i det? ;-)

missj sa...

Det är nog sämre med det, jag misstänker att jag inte är särskilt pedagogisk i såna sammanhang ;)